SZERVEZETI FELMÉRÉS

SZERVEZETI DIAGNÓZIS – adatok a legfontosabb mutatókról

NAGYOBB IDŐKÖZÖNKÉNT MEGISMÉTELHETŐ FELMÉRÉSEK, ÖSSZEHASONLÍTHATÓ ADATOK

#SZERVEZETI KULTÚRA #ELÉGEDETTSÉG FELMÉRÉS #HÁLÓZATELEMZÉS #IDŐMENEDZSMENT
#MOTIVÁCIÓS FAKTOROK

szervezeti diagnózis laptopon

Nagyobb rálátás a cég működésére komplex szervezeti diagnózissal

 

A legjobb szervezet működésében is lehetnek olyan területek, amelyek optimalizálásra szorulnak, de megfelelő átvilágítás nélkül nem könnyű ezeket a pontokat megtalálni. A szervezeti szintű elemzések közé olyan felmérések tartoznak, amelyeket nagyobb időközönként, például évente, félévente érdemes elvégezni.

A rendszeresen elvégzett szervezeti diagnózis, vagy szervezeti felmérés lehetőséget ad arra, hogy folyamatában lásd a szervezetet és a munkatársakat érintő fontos adatokat, trendeket, változásokat. A rendszeresség lehetőséget ad arra is, hogy az adatokat összehasonlítsuk.

Minden modul választható egyesével is, de az első alkalommal javasoljuk az alábbi modulok együttes alkalmazását, ezt követően pedig éves megismétlését. Az elégedettség felmérés és a hálózatelemzés gyakrabban is elvégezhető.

A szervezeti szintű felmérések eredményei azt mutatják meg, hogy a szervezet működése mennyire hatékony, melyek az erősségek és melyek a fejlesztendő területek. Az adatokra alapozva célzott fejlesztések hajthatók végre, amelyek a költséghatékonyság mellett eredmény-hatékonyabbak is, mint az ad hoc fejlesztések, mert pontos és aktuális eredményekre támaszkodnak.

ELÉGEDETTSÉG FELMÉRÉS

A felmérésben különböző kategóriák és szempontok alapján vizsgáljuk, hogy a munkatársak mennyire elégedettek a szervezet működésével, és milyen szinten támogatják a szervezet munkáját.

Részletek

HÁLÓZATELEMZÉS / KAPCSOLÓDÁSOK

A hálózatelemzés modullal különböző szempontok mentén felmérjük a szervezetben meglévő dinamikus viszonyokat, kapcsolódásokat, és gráfokkal (szociogram, húrdiagram), diagramokkal ábrázoljuk a szervezet kapcsolati hálózatát. Az eredményekből láthatóvá válik, hogy a munkatársak kikkel állnak kapcsolatban, kik a nagyobb súllyal bíró munkatársak különböző kérdésekben, kik a fontos kapcsolódási és kommunikációs csomópontok. A csomópontok mellett az elemzés megmutatja, kik a perifériára szoruló munkatársak és a folyamatokban megjelenő elakadások is felszínre kerülnek. Ezen kívül a felméréssel modellezhető, hogy egy fontosabb csomópont eltűnésével milyen szinten redukálódik a kapcsolódások hálózata, vagyis többek között feltárhatjuk, hogy egy adott személy esetleges kiesése esetén zavartalanul tud-e működni a szervezet.

SZERVEZETI KULTÚRA FELMÉRÉS

A szervezeti kultúra felmérés során láthatóvá válnak a szervezetben jellemző attitűdök, értékek, a vezetés és a munkahelyi légkör összefüggései.

MOTIVÁCIÓS FAKTOROK AZONOSÍTÁSA

A felmérés megmutatja, hogy melyek azok a tényezők, amelyek a szervezet munkatársai számára fontos motivációs faktort jelentenek, ezáltal láthatóvá válik, milyen eszközökkel lehet növelni a munkatársak teljesítményét és elköteleződését.

IDŐMENDZSMENT

Az időmenedzsment felmérés során azt vizsgálták, hogy a résztvevők milyen szinten rendelkeznek a priorizáláshoz és a hatékony időbeosztáshoz szükséges kompetenciákkal.

SZERVEZETI BIZALOM FELMÉRÉS

A szervezeti bizalom modulból meghatározható a szervezeti bizalom szintje. A szervezeti bizalom kérdése azért fontos, mert a kutatási eredmények azt mutatják, hogy a magas bizalmi szintű szervezetekben 74%-kal alacsonyabb a stressz szintje, 50%-kal hatékonyabb a munkavégzés, 13%-kal kevesebb a betegszabadság és 76%-kal magasabb az elkötelezettség szintje.

EGYÉNI KOMPETENCIÁK CSAPATSZINTŰ MEGJELENÉSE

Az egyéni kompetenciák felmérését követően olyan adatokat, mérőszámokat közlünk a szervezettel kapcsolatban, ami megmutatja, hogy egyes szinteken miért lehetnek feszültségek, konfliktusok, adott esetben miért nem sikerül nagyobb hatékonyságot elérni. Javaslatokat biztosítunk a munkatársakkal való hatékonyabb együttműködés (kommunikáció, konfliktuskezelés) és a szervezetben megtalálható viselkedésmintáknak megfelelő/idomuló működés megteremtéséhez.

A tapasztalatok szerint a komplex felmérés eredményeként akár 25 %-kal növekedhet a szervezet effektivitása

 

A szervezeti felmérés során szociometriai eszközöket, teszteket és online visszajelző alkalmazásokat használunk az adott szervezet céljainak és igényeinek megfelelő összeállításban.

A tesztek kitöltése online felületen keresztül történik, amihez bármilyen eszköz (laptop, táblagép, okostelefon) alkalmas.

A rendszerbe mi regisztráljuk a résztvevőket, és a folyamat menedzselést is mi végezzük. A MyPro Analytics sajátossága, hogy amint történik egy tesztkitöltés, azonnal láthatóvá válnak az eredmények, amelyekről részletes, de könnyen átlátható, interaktív riportokat készít a rendszer. Az adatokhoz a kijelölt vezetők kapnak hozzáférést.

elégedettség diagramok
mypro csapat

Kérdésed van? Vagy online bemutatót szeretnél?

Ha visszahívást, vagy megkeresést kérsz, akkor használd a jobb alsó sarokban található chet-et!